Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?

Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?

  • poprawia się krążenie krwi i dostarcza się do komórek organizmu tlen oraz substancje odżywcze
  • zyskuje się większą wydolność organizmu oraz poprawia kondycję i zwiększa się siłę
  • pomaga się oczyścić organizm z substancji, które są toksyczne, odprowadza się dwutlenek węgla
  • ruch uelastycznia tkanki, w tym naczynia krwionośne i oczywiście mięśnie i ścięgna
  • ruch wzmacnia kości, przyczyniając się do zmniejszenia ryzyka osteoporozy i buduje silniejszy organizm, który łatwiej zwalcza wewnętrzne zagrożenia
  • ruch wzmacnia stawy
  • zmniejsza się ciśnienie tętnicze i obniża ryzyko chorób sercowo-naczyniowych
  • serce pobudzane do wysiłku, rozrasta się, dzięki czemu może pompować więcej krwi i jest bardziej wydolne
  • obniża się Twój poziom trójglicerydów i cholesterolu i trójglicerydów, dzięki czemu zmniejsza się także prawdopodobieństwo zawału serca i udaru mózgu
  • obniża się poczucie zmęczenia i stresu
  • układ hormonalny pracuje wydajniej – hormony stresu (adrenalina i kortyzol) są szybciej usuwane z organizmu
  • dzięki ruchowi zmniejsza się stres na poziomie fizycznym oraz mentalnym
  • poprawia się jakość snu, łatwiej się zasypia i wchodzi w fazy głębokiego snu, podczas zachodzą niektóre procesy regeneracyjne
  • wysiłek fizyczny odpręża, rozładowuje emocje, powoduje, że człowiek czuje się lepiej, lżej i w rezultacie wypoczęty
  • wpływa na obniżenie masy ciała poprzez redukcję tkanki tłuszczowej oraz budowanie mięśni
  • zmniejsza się ryzyko cukrzycy typu II, regularne ćwiczenia obniżają poziom cukru we krwi
  • ruch poprawia samopoczucie oraz w efekcie pozytywne nastawienie
  • ruch powoduje wydzielanie endorfin, czyli tzw. hormonów szczęścia
  • poprawia się odporność dzięki wzmocnieniu układu odpornościowego
  • człowiek wygląda i czuje się młodziej, a w ciele wydzielają się niewielkie ilości hormonu wzrostu. Działa to odmładzająco na dorosły organizm i spowalnia procesy starzenia
  • lepiej działa wątroba i gruczoły dokrewne
  • poprawia się w organizmie gospodarka hormonalna i enzymatyczna
  • jak dowodzą badania, osoby, które są aktywne fizycznie, częściej i chętniej racjonalnie się odżywiają, rezygnują z nałogów, prowadzą bardziej regularny tryb życia

Zwiększa się zatem szansa na pozytywne zmiany w innych obszarach życia.

Jeśli chciałbyś spróbować aktywności fizycznej związanej ze sztukami walki lub akrobatyką, to poznaj, na przyklad zajęcia w:

SOTO - Dalekowschodnie Centrum Kulturalno-Sportowe
SOTO – Dalekowschodnie Centrum Kulturalno-Sportowe
Klub Aikido Randori - Ząbki
Klub Aikido Randori – Ząbki

 

Dodaj komentarz