Dlaczego Warto Być Aktywnym Fizycznie?

Dlaczego Warto Być Aktywnym Fizycznie?

  • poprawia się krążenie krwi i dostarcza się do komórek organizmu tlen oraz substancje odżywcze
  • zyskuje się większą wydolność organizmu oraz poprawia kondycję i zwiększa się siłę
  • pomaga się oczyścić organizm z substancji, które są toksyczne, odprowadza się dwutlenek węgla
  • ruch uelastycznia tkanki, w tym naczynia krwionośne i oczywiście mięśnie i ścięgna
  • ruch wzmacnia kości, przyczyniając się do zmniejszenia ryzyka osteoporozy i buduje silniejszy organizm, który łatwiej zwalcza wewnętrzne zagrożenia
  • ruch wzmacnia stawy
  • zmniejsza się ciśnienie tętnicze i obniża ryzyko chorób sercowo-naczyniowych
  • serce pobudzane do wysiłku, rozrasta się, dzięki czemu może pompować więcej krwi i jest bardziej wydolne
  • obniża się Twój poziom trójglicerydów i cholesterolu i trójglicerydów, dzięki czemu zmniejsza się także prawdopodobieństwo zawału serca i udaru mózgu
  • obniża się poczucie zmęczenia i stresu
  • układ hormonalny pracuje wydajniej – hormony stresu (adrenalina i kortyzol) są szybciej usuwane z organizmu
  • dzięki ruchowi zmniejsza się stres na poziomie fizycznym oraz mentalnym
  • poprawia się jakość snu, łatwiej się zasypia i wchodzi w fazy głębokiego snu, podczas zachodzą niektóre procesy regeneracyjne
  • wysiłek fizyczny odpręża, rozładowuje emocje, powoduje, że człowiek czuje się lepiej, lżej i w rezultacie wypoczęty
  • wpływa na obniżenie masy ciała poprzez redukcję tkanki tłuszczowej oraz budowanie mięśni
  • zmniejsza się ryzyko cukrzycy typu II, regularne ćwiczenia obniżają poziom cukru we krwi
  • ruch poprawia samopoczucie oraz w efekcie pozytywne nastawienie
  • ruch powoduje wydzielanie endorfin, czyli tzw. hormonów szczęścia
  • poprawia się odporność dzięki wzmocnieniu układu odpornościowego
  • człowiek wygląda i czuje się młodziej, a w ciele wydzielają się niewielkie ilości hormonu wzrostu. Działa to odmładzająco na dorosły organizm i spowalnia procesy starzenia
  • lepiej działa wątroba i gruczoły dokrewne
  • poprawia się w organizmie gospodarka hormonalna i enzymatyczna
  • jak dowodzą badania, osoby, które są aktywne fizycznie, częściej i chętniej racjonalnie się odżywiają, rezygnują z nałogów, prowadzą bardziej regularny tryb życia

Zwiększa się zatem szansa na pozytywne zmiany w innych obszarach życia.

WYBÓR REDAKCJI

Generacjamlodych.pl rekomenduje aktywność fizyczną we współpracujących ośrodkach:

SOTO - Dalekowschodnie Centrum Kulturalno-Sportowe
Klub Aikido Randori - Ząbki
Klub Aikido Kokyu
Muay-Thai Kingdom - Warszawa

Dodaj komentarz

Czy zapisałeś się już na JTRENING?

Zapisz się teraz, abyś od razu mógł otrzymywać na swojego maila specjalnie przygotowane lekcje prowadzące Cię krok po kroku przez system wsparcia na stronie Generacjamlodych.pl.
W każdej chwili możesz się z niego wypisać. W każdej chwili możesz go uruchomić od nowa. Twoje dane są bezpieczne zgodnie z Polityką Prywatności.