3 Filary Holistycznego Podejścia Sportowca Do Stylu Życia

3 Filary Holistycznego Podejścia Sportowca Do Stylu Życia

Trening jest podstawą wysokiej wydajności sportowca, ale jest coś jeszcze

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak profesjonalni sportowcy utrzymują swoją szczytową formę? Jak konsekwentnie osiągają swoje cele, dzień po dniu? Tak, ciężko trenują, ale to tylko jeden z elementów. Prawdziwym sekretem ich sukcesu jest holistyczne podejście do osiągnięcia swoich celów. Zobowiązanie do bycia najlepszym przez 24/7, ich nastawienie, szkolenia, odżywianie, nawodnienie i regeneracja. Nie oczekujemy oczywiście, od ciebie, że będziesz chciał dążyć do osiągnięcia nadludzkiego, pro-sportowego statusu. Ale niezależnie od tego, na jakim jesteś poziomie bądź etapie jesteś, jeśli chcesz stać się najlepszą wersją siebie, musisz także przyjąć ten holistyczny sposób myślenia. Dowiedz się, jakie 3 elementy tworzą to podejście i jak się ze sobą łączą.

1. Różnorodność treningowa
Aby nadal się rozwijać, ważne jest, aby rzucić wyzwanie swojemu ciału, aby rozwijało się, kiedy poddajesz je coraz to nowym bodźcom. Po pierwsze, dzięki różnorodności form treningowych, dzięki którym dzielisz swój rok na 3 lub 4 cykle treningowe, z których każdy ma inny główny cel. Po drugie, poprzez trening w różnych obszarach intensywności rytmu serca, aby budować kondycję w różnych warunkach.

2. Paliwo dla poprawienia formy 
● Czyste odżywianie: Zdrowe odżywianie, poprzez czyste pokarmy zasila organizm dokładnie tym, co potrzebuje, aby osiągnąć zarówno psychiczną, jak i fizyczną formę. Ta koncepcja odżywiania wspiera Cię na wiele sposobów, od zwiększania produktywności mózgu i podnoszenia poziomu energii, po zapobieganie zagrożeniom dla zdrowia, takim jak wysokie ciśnienie krwi i pomaganie w wyzdrowieniu czy w szybszej regeneracji organizmu.
● Prawidłowe nawodnienie: wydaje się oczywiste, że jeśli dużo się pocisz, musisz dużo pić. Jednak ten ważny nawyk żywieniowy jest czasami pomijany lub nie jest wykonywany we właściwy sposób i może zaszkodzić twojemu działaniu na wiele sposobów.
● Dostosowywanie pożywienia i posiłków: ważne jest, aby dostosować swoje posiłki w miarę postępów w osiąganiu celów treningowych. Twój metabolizm wzrasta wraz z rozwojem twojego organizmu, co oznacza, że ​​musisz zużywać więcej kalorii w tym samym czasie. Niedobory w ilości jak i w jakości pożywienia na właściwym poziomie mogą spowolnić osiąganie spodziewanych twoje wyników sportowych.

3. Regeneracja: Brak odpoczynku – Brak postępów
● Przerwy treningowe: Postępy w sporcie odbywają się nie tylko w trakcie treningu, ale także w dni wolne. Ćwiczenia stymulują mięśnie, a odpoczynek umożliwia regenerację i wzrost mięśni. Aby osiągnąć postęp w realizacji swoich celów, musisz zachować równowagę między okresami treningu i regeneracji.
● Techniki relaksacyjne: Ważne jest rozwijanie relaksu w codziennej rutynie jako sposób na zmniejszenie stresu. Czemu? Stres jest wrogiem osiągania sportowych celów. On zakłóca twój sen, drenuje twoją energię do treningu, prowadzi do złych nawyków żywieniowych i z czasem ściąga w dół twoje nastawienie. Techniki takie jak medytacja, joga i ćwiczenia oddechowe czynią cuda, aby rozluźnić ciało i umysł, aby odeprzeć stres. Znajdź to, co zadziała dla ciebie najlepiej.
● Sen: Powiedzieliśmy o tym już wcześniej, ale będziemy to powtarzać – dobry sen jest niezbędny. Wspiera wzrost mięśni, redukuje stres i poprawia ogólne samopoczucie. Nawet nie próbuj odnieść sukcesu bez tego.

Holistyczna układanka

Ciało, mózg, nastawienie – wszystko jest ze sobą połączone. Gdy poprawisz coś w jednym obszarze, automatycznie wzbogacisz i wzmocnisz pozostałe. Dobre cele treningowe w zakresie odżywiania i wspomagania poprawy formy. Dobre wyniki podczas treningu podsycają twoją motywację, a to powoduje, że ustawiasz wyżej poprzeczkę i chcesz być bardziej zdyscyplinowany jeśli chodzi o sposób jedzenia, nawodnienia, snu i wreszcie samego treningu i regeneracji. Cykl się powtarza. Sukces opiera się na sukcesie. Aby zbudować najlepszy poziom rozwoju, długoterminowego rozwoju sportowego, potrzeba wszystkich 3 elementów. Nie zawsze jest to łatwe, ale jest to jedyny sposób, aby rozwinąć swój prawdziwy potencjał.

 

Dodaj komentarz

Czy zapisałeś się już na JTRENING?

Zapisz się teraz, abyś od razu mógł otrzymywać na swojego maila specjalnie przygotowane lekcje prowadzące Cię krok po kroku przez system wsparcia na stronie Generacjamlodych.pl.
W każdej chwili możesz się z niego wypisać. W każdej chwili możesz go uruchomić od nowa. Twoje dane są bezpieczne zgodnie z Polityką Prywatności.